četrtek, 29. januar 2009

Moj kritičen in pristranski pogled na Emo 2009

Kdor me malo bolje pozna, ve, da do Eme gojim posebna nagnjenja. Mogoče bi kdo celo rekel, da sem čisto malo obsedena. No, mislim, da do sedaj nisem zamudila nobenega izbora, tudi nobenega predizbora (čeprav so bili nekega davnega leta celo štirje!), pogosto izbor gledam tudi dvakrat. Pač še ponovitev, za vsak slučaj, če sem kaj izpustila :) Tudi Eurosonga verjetno nisem še zamdudila. Letos pa je usoda hotela, da Eme ne bom mogla spremljati. In ne bom zamudila le predizobra, temveč tudi glavni večer. Zato je vsakomur jasno, da sem si ta izlet na Dunaj očitno res močno želela, da sem pripravljena zanj žrtvovati Emo. No, hvala bogu so tokrat pesmi predstavljene vnaprej, tako da lahko vsaj glasbeni del kritično ocenim, kar se nastopa in vizualnega dela tiče (ni ga lepšega kot kritizirat obleke!!) pa po ogledu ponovitve :)

Kratke posnetke vseh komadov si lahko ogledate na RTV-jevi spletni strani, kjer so se po nekaj dnevnem odtsranjevanju videov z You tube-a končno vdali in posnetke spravili na svojo stran. 


Za tiste, ki Eme ne spremljate tako obsedeno kot jaz, prilagam seznam sodelujočih s kratkim izrazito subjektivnim komentarjem (nisem se mogla upreti).
  1. Nexys - Vsaj za en dan (Moje glasbeno poznavalstvo skipi že pri prvi skupini. Pojma nimam, kdo so in kaj so. Pesmica prebavljiva, a neizstopajoča.)
  2. Petra Slapar - Mystery (Štanc štanc štanc, mešanica Rebeke Dremelj in Eve Černe.)
  3. Lea Sirk - Znamenje iz sanj (Še vedno mislim, da je absolutno bolj ušesu in očesu prijazna kot Eva Černe, ki jo je premagala v finalu Mariovih supertalentov. Ampak s "sploh-ne-gre-v-uho" komadi žal ne bo daleč prišla).
  4. Brigita Šuler - Druga liga (Blond različica Rebeke, zagotovo bo v finalu, ker je menda izredno priljubljena. Prosim, prosim, naj ne zmaga!)
  5. Slavko Ivančič in Ne me jugat - Kaj me briga (Slavko po mojem mnenju poseben. In všeč mi je, ko reče "pupa". Me like it :) 
  6. Gianni Rijavec - Gloria (Daleč najslabši komad. Ever. Upam, da mi ga nikoli več ne bo treba slišat.)
  7. Aynee - Zdaj vem (Bleda in neizrazita.)
  8. Krema - Ob meni si (Če bi ta isti komad pel kdo drug, bi bili veliko bolj uspešni. Tako pa so premalo znani s premalo izstopajočo pesmijo.)
  9. Quartissimo - Love symphony (Slabša verzija Rožmarink, ki so poleg dobrega komada tudi dobro izgledale. Nekako mi manjka ženski glas. So pa dovolj drugačni, da jim finale ne uide.)
  10. Tadeja Molan in Retrobeat - Sanje (Zeeeeh.)
  11. Bjonde - Blond power (Premalo stereotipne, da bi bile zabavne. Poleg tega nekvalitetna izvedba, z zanašanjem na hecno besedilo v slovenščini pa ne bo šlo. Skratka obup.)
  12. Karmen Stavec - A si želiš (Presenetila. Ne morem mimo stila, ki je na srečo svetlobna leta stran od dekoltirane roza Barbie-like oblekice.)
  13. Nuška Drašček - Kako lepo (No-go. Ni mi všeč besedilo in čeprav imam Nuško sicer čisto rada, mi tokrat ni všeč niti izvedba.)
  14. Mitja - Mission (V svojem stilu, ki mi je bil včasih bistveno bolj všeč. Dolgočasno.)
In še velecenjeni povabljeni finalisti:
  1. Čuki - Mal' naprej pa mal' nazaj (Oh joj! Začne se kot Zanzibar, nadaljuje pa kot Pancertanc. Zaključek Katastrofalen. Jožetu bi morali prepovedati petje, ker ima čisto preveč annoying glas.)
  2. Omar Naber - I still carry on (Na začetku je bil Omar moj favorit. Rada imam vse njegove komade, dokler ne začne z "aaa-aaa-aaa". Pričakovala bi ali zelo rockerski komad ali pa izrazito balado. To nekje vmes me ne prepriča.)
  3. Eva Černe - Vse (Ne glede na to, katero pesem poje, meni se vse sliši isto. Zeeeelo me živcira.)
  4. Alya in Rudi - Zadnji dan (Kupim! Vem, pristranska sem do konca, ker je Rudi pač aaaaaa!, Alya pa iiiiiii!. Komad čisto v Plestenjakovem stilu, a sta izvajalca dovolj karizmatična, da deluje.)
  5. Samuel Lucas - Vse bi dal zate (Bistveno preveč trpi. Spominja me na Californio, Vilija Resnika in Mirana Rudana v enem. Mislim, da to pove vse.)
  6. Langa in Manca Špik - Zaigraj muzikant (Začetek isti kot Zbudi se Tanje Ribič. Mance žal ne prenašam, Langa mi niso niti malo všeč. Osladno, patetično in preračunljivo, bruh!)

S kritiko res nisem skoparila, kar je za nekoga, ki nima nobene glasbene izobrazbe, nepošteno. Sploh če zagovarjam rek, da le čevlje sodi naj kopitar. A vsaj priznam, da je to moja subjektivno mnenje. In tokrat sem si res privoščila. Pa še napoved za finale (definitivno ne moja izbira :): Petra Slapar, Brigita Šuler, Quartissimo in Karmen Stavec brez dvoma. Poleg njih stavim na Kremo, Slavkota, Nuško in Bjonde. Bomo videli, koliko sem zadela, ker se običajno kar konkretno zmotim. Moj okus pač ne sovpada z okusom glasujočih :)



Kaj pa finale? Običajno lanski favoriti naslednje leto ali zmagajo ali pa pogorijo na celi črti. Lani so praznih rok odšli Langa in Brigita, upam, da bo tako tudi letos. Če bo lovoriko odnesel kdorkoli razen Alye in Rudija, bom razočarana. Zelo. Pa ne samo zato, ker je Alya na srečo odrasla in fura vedno boljši stil (prehod  iz roza na rdečo ter oblečena vsaj tretjina telesa), ker bi si zmago zaslužila že pred leti in ker sem do nje tako ali drugače pristranska, saj moja najljubša IT-podpora igra v njenem bendu. In tudi ne samo zato, ker je Rudi tako drugačen in simpatičen, ker je pri nastopu na Zvezde pojejo pel Mlakarjevo Štefano in ker so njegove priredbe istrskih pesmi neprecenljive. Ampak tudi zato, ker resnici na ljubo Jan še vedno piše sicer enostavne, a zapomnljive in poslušljive komade, in ker kljub obsedenosti s samim seboj na oder ni postavil sebe.



Za koga boste pa vi držali pesti?

10 komentarjev:

  1. AAaaaa, VSE se strinjam! No, skoraj vse. :) Meni Ivančič nekako ne potegne. Omar mi vseeno ni tako slab. Drugače sem imela identične misli, ko sem šla skozi posnetke. Sploh za Nuško, Manco & Langa, Čuke, ... Ma ISTO!

    Sploh ne vem za koga navijam. :) Verjetno res za Alyo in Rudija. :) Bomo videli.

    OdgovoriIzbriši
  2. Šulerjeva ima nove joške? Big, big so.
    Kdo je ta Rudi? Alya mi gre na živce - zdaj je v Monroe fazi? Neizvirnosti ne prebavljam.
    Černejeva je takooo dolgočasna. Ima pa lep glas.
    Ko pogledam Gianija, mi gre na smeeeeh.
    Všeč mi je črnina Kramen Stavec.
    Omar me očara z vokalom. Slaparjeva potrebuje stilista, predvsem frizerja. In kaj je s temi tečnimi Čuki? En bolj nadležen kot drug.

    Skratka - če ocenim še glasbo - kdo piše to sranje? Nobenih tapravi melodij, sama globoka besedila. Nikjer komada, ki bi ga prepevala. Imam pa polna usta trivialnih kritik :)))

    OdgovoriIzbriši
  3. Ah, jaz se bom držala preverjenega recepta. Ko bo vse mimo, ko bodo vsi spljuvani in ko bo na dan prilezel kakšen soliden komad,ga bom poslušala. Za ostalo je škoda mojih ušes. ;)Samo ponavadi to pride prav na evropski ravni ... na slovenski solidnih komadov ponavadi ni veliko. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. @Katja, yaaay, mogoče pa nama RTV pere možgane :P Ah jz mam včasih neke čudne naklonjenosti, kot npr. do Slavkota :) Ampak se tolažim s tem, da je to kao lokalni patriotizem :) Omar bi pa lahko bil boljši, a ne, a ne?? :)

    @N., oooooo, še več kritike, juhu! :):) Ja, ta Šulerca je očitno neko novo masažo izumla :P Rudi - http://www.rudi.si/slo/, ček it out. Besedila pa ... se trudim jih čim bolj preslišat :/

    @M., a res ne bi poskusla poslušat? Gianni je a must! :):)

    OdgovoriIzbriši
  5. Uf, jaz pa eme ne spremljam... Že ohoho dolgo :D . Mgooče, če ravno by te way ujamem kakšno melodijo in če ravno zasledim kakšen takle post :) . Ko sem prebrala tale seznam... Recomo da jih poznam le kakšno slabo četrtino :) . Moja splošna razgledanost je očitno precej slaba :D

    OdgovoriIzbriši
  6. A ema se v tej naši čudoviti deželici na sončni strani alp še spremlja? Noro :) "Zanimala me je samo lani (al predlani), ko je svoj cirkuški šov izvedel sodelavec, drugače pa ni variante da se bolj podrobno spustim v to zadevo.

    OdgovoriIzbriši
  7. @V., ah kje pa ... Tudi jaz sem za slabo polovico prvič slišala :) Na žalost ti moram povedat, da nič ne zamujaš in sem prepričana, da tiste 2 uri al kolkr že traja, porabiš za kaj bolj koristnega ...

    @C., cjooo, ne mi še ti vzbujat občutkov krivde, ker se sploh ukvarjam s tem :P Vsak ima svoje slabosti, jz pač gledam Emo :):):):):)

    OdgovoriIzbriši
  8. Hmm, ko slišim besedo Ema, dobim kurjo kožo - tisto nadležno. Morda je kriva moja prekomerna kritičnost do slovenskih kvazi ustvarjalcev, predvsem pa način izbora. Tako na Emi, kot kasneje na Evrosongu. Ena velika kuhna. Tko da kjer je kuhna, dam jst svoje parklje daleč stran. Razen seveda v kuhinji, kjer se pečejo in kuhajo dobrote ;)

    OdgovoriIzbriši
  9. Glistica, sploh ti nočem vzbujat občutkov krivde ker svojo bučko mučiš s tem (in izborom za miss sveta :lol:))), sam povem ti kako se pač meni zdi :D

    OdgovoriIzbriši
  10. evo, dans sem celo pogledala tole, ker sem mela lih eno tako delo zraven za delat (blablabla :D). in v bistvu odkrivan toplo vodo: noben komad skorej ni tak, da bi si ga zapomnil. tale lea sirk, npr. ma lušten glas, komad pa za zjokat. v bisvtu je nekej podobnega tudi pri nuški: z njenim potencialom peti dolgočasno tritonsko zadevo je skrajno blesavo. pri aynee je bil moj odziv samo "ajme!". jst boljše zapojem. gianni se mi pa prov smili, še posebej po tistem "vsisamokritizirajo" govoru. pa še tiste bjonde: za zjokat!
    dokaj všeč so mi bili quartissimo, samo deklica bi mogla met drugačen (močnejši, mogoče višji, skratka bolj izrazit) glas, slavko tudi pride skozi. se strinjam, da je karmen le malo dozorela (pa itak mi je totalno simpatičen tisti baletni lucas, ki se je smejčkal v ozadju :)).
    ostalo je pa...ne spomnim se več :)

    OdgovoriIzbriši