ponedeljek, 19. november 2007

Trenutek za zgodovino

Nikoli nisem bila ljubiteljica poezije. Na pamet znam eno samo pesem, ki mi je ostala v spominu še iz drugega razreda. Takrat sem pozabila, da je bila domača naloga naučiti se pesmico na pamet in sem se jo posledično naučila med odmorom. Očitno mi je to povzročilo takšne travme, da jo znam zrecitirat še danes. "Pusti me deček v materi zemlji ..." Groza! Prav tako si nisem nikoli izposodila, kaj šele kupila knjige pesmi. Izjema je bila Bralna značka, ko je bilo vsako leto treba prebrati vsaj eno zbirko pesmi, in matura, ko sem obvladala Kosovela. Zato je toliko večje presenečenje, da mi ostane v spominu prava pravcata pesem. Preprosto zato, ker je popolna.
Feri Lainšček: NE BODI KOT DRUGI Prinesi mi rože, ki divje cvetijo, odpelji me v goro, kjer škrati živijo. Pokaži mi zvezdo z mojim imenom, zloži mi pesem z bizarnim refrenom. Povabi me včasih v kraje neznane, mi zjutraj pod okno pripelji cigane. Povej mi o sanjah, četudi so grešne, zaupaj mi želje, četudi so smešne. Napravi to zmeraj, ne bodi kot drugi, ljubezen ni reka, ki teče po strugi. Napravi to zopet, ne hodi po poti, saj sreča ni nekaj, kar pride naproti. Poljubi me nežno, ko drugi hitijo, povabi me v mesto, ko drugi že spijo. Usoda je živa in mrtvi junaki, naj še hrepenijo postaje in vlaki.

7 komentarjev:

  1. Lepa pesmica ja ...

    Jaz sem pa letos poleti prebrala 3 pesniške zbirke, pa tudi nikoli nisem marala poezije, vendar tu pa tam pa res sede. Sam mora bit res dobra!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ooooooooo, tole je pa blazno lepo! Res! Moram skopirat in nekomu poslat :) Upam, da bo dojel sporočilo :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja, pesem je res popolna.

    Me pa to spominja na eno drugo popolno stvar. Slavni in žal že pokojni angleški DJ John Peel, ki je vrtel muziko na BBC-ju in je med drugim k slavi pomagal Sex Pistolsom, The Clash, Pulp, Def Leppard in še milijonu drugim bendom, je oboževal komad Teenage Kicks, ki ga izvaja bend The Undertones. Enkrat ga je na radiu celo zavrtel dvakrat zapored (!!!) in to komentiral z besedami "it doesn't get any better than this."

    To je za poslušat. Dvakrat zapored. Popoln komad.
    http://www.youtube.com/watch?v=wAtUw6lxcis

    OdgovoriIzbriši
  4. ... spomini na bralno značko, obvezno domače štivo, učenje pesmic kar po vrsti sežejo še v rdeče čase in vse bilo bol pod prisilo in zahtevo tovarišice "takrat še"!.... mi veliko raje brali, pesnili tisto kar ni bilo potrebno....

    spisana pesmica pa prov "kjut"

    OdgovoriIzbriši
  5. @Andreja, mogoče pa tudi mene prime, da vzamem kako pesniško zbirko v roke. Tisto bo pa že drugi trenutek za zgodovino :)

    @Carmen, je pomagala pesmica?

    @erik r., bom poslušala in sporočila mnenje. Že mora bit neki posebnega ...

    @blasch, bralna značka bi mogla bit obvezna. Ampak tako, da bi si knjige sam izbiral. No, saj ne vem, kako je zdaj trenutno. To pa zato, ker sem imela sošolce, ki so v 8 letih prebrali komaj kako knjigo ...

    OdgovoriIzbriši
  6. Pomagala je meni, on je pa še ni prebral ... bom počakala na pravi trenutek :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Po naključju sem naletela na tale blog in vidim, da pišeš o pesmi Ne bodi kot drugi. Pa se mi zdi lepo, da dodam, da pesem obstaja tudi v tej verziji: http://www.moira.si/glasba/ne_bodi_kot_drugi.mp3

    LP. :D

    OdgovoriIzbriši