torek, 29. januar 2008

NMS ali what's wrong with the world today?

Za začetek opozorilo: današnji post bo v stilu godrnjavih starih mam. Jebiga, spoznala sem, da se staram. Vse skupaj se je začelo, ko sem se kakšen mesec ali dva nazaj sama peljala z vlakom domov. Že na prvi postaji me je obkolila skupina srednješolcev in ker mi je kot zakleto umrl mp3-player po kaki minuti in pol vožnje, sem bila prisiljena prisluškovat njihovemu pogovoru. Nisem ravno na skrito vlekla na uha, ampak sem kar očitno poslušala, kaj "pametnega" bodo povedali. Nekaj so govorili o gsm-ih, šoli ... Precej dolgočasno torej, če se ne bi neprestano pojavljala beseda/kratica NMS. In sicer v smislu "koliko NMS-jev imaš pa ti?" in podobno. Najprej sem mislila, da jo to kakšna stvar, ki jo zbiraj, kot npr. "jaz imam tri, manjka mi pa še pet NMS-jev, pa bom napolnil album". No, malo so bili vseeno prestari za zbirat nalepke :P Potem sem na to pozabila, dokler se ni včeraj zgodba s "kolko NMS-jev imaš ti?" ponovila. Drugo prevozno sredstvo, drugi srednješolci, ista tema. Jap, priznam, potrebovala sem več kot en mesec in Google, da sem, ko sem prišla domov, končno ugotovila, kaj bi to bilo NMS. Za tiste, ki ne veste (upam, da nisem edina) = Ni dosegel Minimalnih Standardov. Ja, stvari so se spremenile, odkar je my ass sedela v šoli. Pa da ne bo komu prišlo na misel, da sem tako počasne sorte, da bi lahko na hitro ugotovila, da je to enostavno enako tistemu, kar smo nekoč rekli graja ali opomin ali kakorkoli že. Ker ti otroci so imeli NMS-jev cele zbirke. Že to, da se vprašanje namesto "a imaš kakšnega?" glasi "koliko jih imaš?", pove veliko. Ampak to, da 25 učencev v razredu (v katerem jih je najbrž okrog 30) ne dosega minimalnih standardov znanja, se meni zdi grozljivo. In zelo zaskrbljujoče. Najbrž ni problem v tem, da me v srednji šoli ni bilo že 6 let. Saj smo tudi mi imeli svoje "finte" - ko smo rajši kot k slovenščini šli na biljard in fse namesto v razredu skupinsko skrivali kar v garderobi, se izmišljevali nemogoče bolezni, da le ne bi bili vprašani, prestavljali in ponavljali teste, dobivali enke in neopravičene ure, imeli graje, opomine in ukore. Ampak večinoma smo sestavili neko dvojko in so graje ob konferencah bile prej izjeme kot pravilo. Da bi bil kdo neocenjen, si skorajda nismo privoščili. In matura je bila uspešna. Kaj pa bo s temi otroci? A bodo ravno tako kot mi šli na fax (kamor gre itak že vsak) in bodo čez nekaj let "strokovnjaki" na svojem področju (nedavno nazaj so pa v srednji šoli komaj zmogli minimalen standard znanja)? Na tej točki me je sram, da živim v državi, ki se niti najmanj ne zaveda, v katero smer pelje svoj šolski sistem ...

17 komentarjev:

  1. Ej kaj čš. Če nima klas vsaj 15 NMS ljudi je brezveze. Meni se zdi, da je vse skupaj totalno zabluzlo. Mah, grumpy old people ne štekamo kako zajebana je lahko srednješolska matematika al pa fizika... bi že vidla ti, če bi zdej hodila v šolo in bi te profesorji non-stop zajebavali :)

    OdgovoriIzbriši
  2. That's the point :) Mene so itak vsi profesorji imeli na piki :) Če ne, bi imela same petke.

    OdgovoriIzbriši
  3. Aja, mogoče so se tudi ocene že spremenile. A ocene sploh še so?! Ne sledim več ...

    OdgovoriIzbriši
  4. So so, zaenkrat še :) Čeprav jih bojo baje v osnovnih šolah ukinili ... vsaj negativne :) In otroci bodo lahko z negativno ocenjenimi predmeti napredovali v višji razred, pod pogojem, da se bojo starši strinjali s tem ... do januarja bo pa potrebno te ocene popraviti ... svašta! Js nočem biti prof.! :S

    OdgovoriIzbriši
  5. mah ta nms je total brezveze.. ni tak grozno kot se sliši.. nms zdaj lahko dobiš za vse.. če profesor misli da ne obvladaš snovi, če misli, da nekatere snovi nimaš predelane, če te ni bilo dovolj na urah.. lahko maš tudi dve petke pa nms... če naprimer ne delaš nalog.. poleg tega lahko zahteva, da na koncu konference opraviš izpit iz tega predmeta, pred komisijo .. ni tak kot pri opominu, ko si res moral meti neke enke, nepopravljene, al pa tak da jih nisi mogel popraviti ...

    OdgovoriIzbriši
  6. NMS-ji so nekaj tako neumnega, da to ne moreš verjet. Jaz sem se zmeraj tresla, če sem imela en ubogi opomin...nisem bila mirna, dokler se ga nisem rešila.

    Kakor spremljam situacijo iz moje srednje šole, so večinoma kar srečni če imajo NMS, ker to pomeni, da lahko potem delajo cel izpit naenkrat in če pišejo 5, imajo kar 5 zaključeno. Mislim, halo? Ne vem, če je še tako, kakšno leto nazaj je še veljalo. :)

    Dijake, učence preveč razvajajo. Sem izvedela zadnjič na predavanjih, da imajo sedaj vsa ustna preverjanja vnaprej najavljena. Bha.

    In ja, res se vprašaš kaj bo tak človek delal kasneje na faksu, kjer zahtevajo določeno stopnjo samostojnosti, da ne omenjam razgledanosti. Ah.

    OdgovoriIzbriši
  7. Men je itak cel šolski sistem čist mimo. S tem mislim vse tole z devetletko, različnimi nivoji itd.
    Naš sistem je bil veliko boljši, kar se bo čez čas tudi pokazalo. Haha, zvenim kot 100 let stara mama.

    Js tud nisem vedla, kaj je to NMS. ;)

    OdgovoriIzbriši
  8. @K., rešila si me. Vsaj še ena stara mama :P

    @Marushka, res je, čisto preveč so razvajeni. Čeprav bi mi takrat vse dali, da bi imeli napovedano spraševanje :)

    @lali, ok, potem se mi ni treba sekirat, ko slišim, da ima tri četrt razreda NMS :)

    @C., glej, da ne boš dajala NMS-jev, boš prof. :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Jst upam, da bom vse tako dobro naučila, da mi ne bo treba dajati NMS-jev.

    In spet upam, da mi ne bo treba učiti v Sloveniji ... :S Sploh pa ne v Ljubljani!

    OdgovoriIzbriši
  10. Jaz si pa želim ravno Ljubljano! I'm going to kick some asses (sem ravno v takem duhu - danes je imela M. prvi nastop pred razredom:)).

    OdgovoriIzbriši
  11. Že nestrpno pričakujem trenutek ko bom podelila prvi NMS :devil :)

    OdgovoriIzbriši
  12. @ C.: Muahahaha! My kind of people:)!

    OdgovoriIzbriši
  13. @B. in C., zlobne ste :)

    @A., jz verjamem, da boš ti že dobro poučevala, sam kaj ko se mulčki ne bodo nč učili. Potem boš mogla pa tudi ti NMS-je delit :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Kakorkoli obrneš, NMSjem se dans ne da izogniti ... tud če bi želel, te mulci prisiljo v to ...

    OdgovoriIzbriši
  15. @ GF.: A. ni naša sotrpka:) ... ona bi rada učila že bolj velike mulce.

    OdgovoriIzbriši
  16. se strinjam, da zadeva ratuje kar nekej. pa ni težava samo v oš in sš, tudi fakse bi bilo treba mal spucat in to ne tako, da silijo v bolonjsko. eh, NMS vsem, ki urejajo šolski sistem! :D

    OdgovoriIzbriši